МосИн'яз курсы английского языка
ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЕ
  ОТДЕЛЕНИЕ
Центр подготовки к ЕГЭ
Общая информация
Подготовка 1 год
(11 класс)
Подготовка 1,5 года
(10 класс)
О т з ы в ы
В Ы С Ш И Е   К У Р С Ы
иностранных языков
Общая информация
О т з ы в ы
Олимпиада по английскому языку 2013
Мастерские

Клубная карта MosInYaz


Клубная карта MosInYaz Клубная карта MosInYaz


Русские и английские пословицы

Russian and English Proverbs



КЕМБРИДЖСКИЕ ЭКЗАМЕНЫ:


Rambler's Top100 Яндекс.Метрика
RosVuz
www.gaudeamus.ru     Перейти на новый сайт
Вакансия в IT Отдел МИИЯ карта сайта Карта сайта курсов английского языка
Английский Немецкий Французский Итальянский Испанский Португальский
Турецкий Арабский Китайский Японский

«« назад

Online трансляция!

Чтобы посмотреть Видео со звуком нажмите на ссылку
Для корректного отображения страницы следует использовать Inernet Explorer
При первом открытии страницы нужно установить дополнение AXIS Media Control, и видео декодер.
Для установки декодора в открывшимся окне нажмите на ссылку "Click here to install or upgrade the MPEG-4 Decoder", поставьте отметку "I accept the License agreement" и нажмите кнопку "OK"




Themes for MosInyaz English Club 2014 - 2015

This year the Language Club themes are divided into general interest areas and by level. The purpose of this is to give learners of all levels the chance to speak with others of their level so as not to feel self-conscious. Low-level learners will not have to worry about their questions and higher-level learners will be able to advance unimpeded.

Level Themes Date / Time
Intermediate + Sing the body electric 26.09.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Beliefs and folklore 03.10.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + Class(ification) 10.10.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Colour 17.10.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + In defence of dangerous ideas 24.10.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
I just can’t decide! 31.10.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + Difficulties, problems and dilemmas 07.11.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
English language 14.11.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + English or Englishes 21.11.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Family 28.11.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + No fear 05.12.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Do you know your geography? 12.12.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + Gender identity 19.12.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
How honest are you? 26.12.14/ 19.00 – 20.30
Intermediate + Homes, homeland and nation 16.01.15/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Have you got any good ideas? 23.01.15/ 19.00 – 20.30
Intermediate + What is intelligence? 30.01.14/ 19.00 – 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Good, old-fashioned kindness 06.02.15/ 19.00 – 20.30
Intermediate + ... And justice for all ...? 20.02.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
What do you love? 27.02.15/ 19.00 - 20.30
Intermediate + Leave those kids alone 06.03.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Money, money, money 13.03.15/ 19.00 - 20.30
Intermediate + Language 20.03.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Where are the numbers? 27.03.15/ 19.00 - 20.30
Intermediate + I remember everything: Memory 03.04.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Where did it all begin and when will it all end? Origins 10.04.15/ 19.00 - 20.30
Intermediate + It’s the rules, stupid! 17.04.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
Why can we never predict anything accurately? 24.04.15/ 19.00 - 20.30
Intermediate + What’s your opinion? 15.05.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
It’s your responsibility 22.05.15/ 19.00 - 20.30
Intermediate + Psychology and personality 29.05.15/ 19.00 - 20.30
Elementary
Pre-Intermediate
There just isn’t any time 05.06.15/ 19.00 - 20.30
All levels Free discussion 19.06.15

Low level students, and not only, often complain that they lack the vocabulary necessary to express the complicated ideas they are able to express in their native tongue. If we think about this for a moment, we come to two conclusions. The first is that it is a statement of the obvious, and so it is. The second is that it is natural that this is so. Whether a learner’s level is low or not this situation requires her / him to simplify; this is not to say that the idea, thought or feeling itself should be simplified, rather the way in which it is expressed and the learner should be encouraged to use the tools of language they have at their disposal at that time. Simplicity is frequently equated with stupidity. This is not the case. Simplicity, conciseness and an economy with words is not easy to achieve, yet the foreign language learner has these merely by dint of where they happen to be at that stage in their learning. Yet still, simplicity, conciseness, and an economy with words are the keys to intellectual freedom and wisdom.

The upshot of the abovementioned is that ideas, thoughts, and feelings can be expressed at any level a learner happens to be. It should also be noted that learners usually know much more than they think they do. Part of the job of a teacher is to help learners use and open this opportunity. This can facilitated by showing learners other obvious aspects of a language: the existence of English words in their native language, and the existence of other foreign words in their native language and their proximity to English words. A teacher may do this with any level.

The question of grammar creeps like ivy around the tree of language slowly drinking away the tree’s life. What of it? The question that is, not the tree. Teachers present forms and rules for their usage. Rules are guides and signposts for users rather than dogmae by which users are restricted at all costs. As in life, thus with language. A teacher in this case may be likened to a map and compass. Grammar gives language form, structure and order whilst words are the building blocks and decorative ornamentation of language. This simple fact a teacher may pass on to learners without pomp or ceremony thereby killing the ivy creeper and letting the tree live and breathe.

“I’m frightened of making mistakes!” Mistakes? But mistakes are just opportunities to learn lessons.Let us recognise that mistake is a misleading word and prefer the word error. It must further be recognised that learners make different kinds of error: errors of omission, errors of commission, errors because of memory lapses or errors resulting from a lack of knowledge. By acknowledging this simple fact a learner realizes that there is nothing to be frightened of and a teacher may identify where a learner requires assistance not to mention how to render that assistance. Mistakes? A mistake is only a mistake if we do not learn from it. Once again, as in language, thus in life.

To bring the discussion to a more personal professional level, I believe that the atmosphere of a language classroom and the attitude of a teacher contribute to a mutually beneficial learning process. Much has been said by learners and teachers alike along the following lines: if I’m having fun, I’m not learning anything and it’s not serious. Fun does not necessarily mean light entertainment, but taking enjoyment from what one is doing. A good atmosphere is one that is warm, friendly, and open enough to allow learners to express themselves as unselfconsciously as they can. A good teacher attitude is one that encourages learners to express themselves regardless of ability or perceived ability as well as understanding, and helps learners to better understand, that if errors are not being committed, the learner is not learning!









MosInyaz Language Club открывает свои двери!

Daryl Robert McCreery
Director of the British Programmes, Secondary School of Languages and Economics

Мы стремимся не просто научить, а дать возможность погрузиться в языковую среду, не выезжая за пределы страны.

Themes for MosInyaz Language Club

Friday, 23th December 2011 Overcoming the language barrier – Let’s do it now!
Friday, 27th January 2012 Is Britain not Great?
Friday, 17th February 2012 Little Britain and the Big World.
Friday, 16th March 2012 Traditional Irish Folk Tales.
Friday, 30th March 2012 Everyday life in Britain. Do you really want to live like us?

Мы не будем зубрить алфавит или писать длинные тексты. Мы будем говорить!

За горячей чашкой английского чая мы будем вести диалог, развивать свои навыки, учиться новому, слышать и понимать других на английском языке, тем самым делая его более родным и понятным для себя.

Вести встречи будет носитель языка, директор британских программ Лингвистической школы – Дарел МакКрири.

Все заседания в MosInYaz Language Club посвящены определенной теме, в соответствии с которой Дарел МакКрири готовит вопросы для обсуждения. Каждая встреча начинается с презентации новых слов по теме обсуждения, при необходимости – с разъяснением их значения. Затем вопрос/проблема обсуждается участниками встречи в группах. После изложения Дарелом своего видения вопроса проходит общая дискуссия по теме, просмотр видеосюжетов, цитирование отрывков из художественных произведений, публицистики. В завершение встречи подводится общий итог обсуждения.



Чарльз Джон Хаффем Диккенс







Встреча будет проходить по адресу:
ул. Верхняя Красносельская, д.14, строение 3, актовый зал.
Начало в 19:00
Телефоны для справок и приема заявок:
8-499-264-11-11, 8-499-264-90-64

Каждая встреча будет уникальной!
Каждая встреча будет долгожданной!

Следите за обновлениями на сайте!








профессор Ноттингемского университета Рональд Картер (Ronald Carter).

Уважаемые друзья!


Издательство Кембриджского университета и Московский институт иностранных языков приглашает вас на публичную лекцию на тему «Современный английский язык», которая состоится 29 сентября 2011 г. в 12:00 в конференц-зале корпуса «Академия» (Посмотреть карту). Лекцию прочитает профессор Ноттингемского университета Рональд Картер (Ronald Carter) - один из основателей корпусной лингвистики, ученый с мировым именем и автор многих книг, в числе которых наиболее полный справочник по современной грамматике английского языка «Cambridge Grammar of English», учебные пособия «Exploring Grammar in Context», «Exploring Spoken English» и новейшее издание для теоретического и практического изучения английской грамматики «English Grammar Today».



Личный портфель студента
Логин:
Пароль:
 
Записаться на курсы онлайн
Заказать обратный звонок
Пройти пробное тестирование онлайн на сайте курсов английского языка в москве
MosInYaz Language Club

национальный проект
"Образование" »
Вакансии на курсах английского языка
На курсах английского языка с Вами работают
Найдите нас на Facebook
Вернуться на страницу высшие курсы английского языка
Лингвистическая школа
© MocИн'яз, 2007 - 2024 Высшие курсы английского языка в МосквеПартнерыПодготовка к ЕГЭ по английскому языку в МИИЯРазработка сайта - Palantis.ru